Първи импро скеч /част първа/

История за първият ни опит за създаване на скеч от импровизирана сцена


В зората на импровизационния театър, целта е била създаването на съдържание. Не конкретно комедийно такова, а така нареченият “blue collar theater”, което грубо може да бъде преведено като “театър на работническата класа”.


Истината е, че целта на Дейвид Шепард (създателя на първата импровизационна трупа

“Компас плейърс”) е била с доста социалистически привкус. Заедно с Пол Силс (синът на Виола Сполин) са искали да пресъздават и осъвременяват творби в стила на великия Бертолд Брехт. Накратко тяхната цел била да правят пиеси и да играят "театър от народа за народа" .



Първоначално са писали дълги произведения с антракт и са играли в помещение близко до кабаре в кампуса на Чикагския Университет. Трупата просъществува кратко - от 1955-та до 1958г., но опитът придобит от повечето участници в нея поставя основите на съвременната комедия в САЩ. Освен, че от нейни членове се ражда принципа “Да, и…”, двама от тях стават големи звезди на американската комедия - Елейн Мей и Майк Никълс (носител на Еми, Грами, Тони и Оскар - най-престижните награди за телевизия, музика, театър и кино)



Друга част от тях, водена от Пол Силс, създават “Секънд сити”, театрална трупа за създаване на “скеч ревюта”. Впоследствие утвърдила своето място и до ден днешен остава едно от най-престижните места в САЩ за изучаване на комедийно изкуство, където са учили най-големите комедийни таланти. “Секънд сити” се специализира в създаването на скечове от импровизация. Дългогодишният им